Dette indhold er sponsoreret
Det kan være en utrolig god idé at annoncere for sin webshop via Google search og display.
Der er en række gode grunde til hvorfor man bør investere i dette. Her får du en hurtig gennemgang af, hvorfor det helt klart er til din fordel. Du får også en introduktion til, hvordan du egentlig skal bære dig ad med dette, og hvorfor det er så smart at gøre. Herunder, at du kan få hjælp af Google Ads bureauet AdAgenzy, som kan guide dig og din webshops udvikling via Google Ads.
Spred synligheden omkring din webshop
En af de bærende grunde til hvorfor man skal benytte Google Ads, som en del af ens online marketing er, at det simpelthen spreder synligheden omkring din webshop og øger din omsætning.
Der er mange forskellige måder, man kan lave online marketing på, og Google Ads er blot en af dem.
Når du benytter Google Ads, kan du også benytte Google Analytics, som et redskab til webanalyse. Dette kan blandt andet også være en god ide at kigge på, hvis du er interesseret i, at se hvor mange besøgende du får på din hjemmeside hver måned. Du kan også holde øje med hvad din ROAS (return on ad spend) er gennem dette redskab.
Ved at gå i dybden med Google Shopping kampagner, og lave grundig feed optimering, pris monitorering og dynamisk prissætning kan du komme et skridt foran de fleste konkurrenter. Når din ROAS stiger til jeres target, så kan du med fordel allokere mere budget til nye utestede søgeord, så du dermed kommer længere ud i markedet og skaber større brand-awareness.
Google Ads er ikke dyrt
Der er desværre alt for mange ejere af webshops, som holder sig tilbage for at benytte Google Ads, fordi de føler, at det er alt for dyrt. Man skal trods alt have fokus på budgetterne, når man er ejer af en webshop. Men årsagen til at mange er af den overbevisning er at kampagne opsætningen ikke har været optimal.
Hvis du selv ønsker at tage fat, så findes der rigtig mange gode vejledninger i forskellige online fora og på diverse online marketing blogs.
Sådan gør du
Det er ret nemt at komme i gang med Google Ads og Google Analytics, hvis man gerne vil det. Du kan eventuelt selv sætte det op. Men du kan også altid benytte et godt bureau, som kan hjælpe dig.